Як розпізнати фішинг і повідомити про нього

Фішингові атаки стають все більш поширеною проблемою для організацій будь-якого розміру, і їх дуже важко виявити. Важливо, щоб кожна людина зупинилася і подумала, перш ніж натиснути на посилання або відкрити вкладення, і знала, як помітити тривожні сигнали. 

ПОРАДИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

Фішинг - це коли злочинці намагаються змусити вас відкрити шкідливі посилання або вкладення, які можуть викрасти особисту інформацію або заразити пристрої. Фішингові повідомлення або «приманка» зазвичай приходять у вигляді електронного листа, текстового повідомлення, прямого повідомлення в соціальних мережах або телефонного дзвінка. Ці повідомлення часто виглядають так, ніби вони надходять від довіреної особи або організації, щоб змусити вас відповісти. Хороша новина полягає в тому, що ви можете уникнути фішингового гачка та захистити облікові записи!

ДОТРИМУЙТЕСЬ ЦИХ ОСНОВНИХ ПОРАД:

1. Розпізнайте фішинг - Зверніть увагу на ці загальні ознаки:

  • Термінові або тривожні висловлювання
  • Запити на надсилання особистої та фінансової інформації
  • Поганий стиль листа, орфографічні помилки або незвична лексика
  • Неправильні адреси електронної пошти, доменні імена або посилання (наприклад, amazan.com)

2. Поскаржтеся на фішинг – якщо ви підозрюєте фішинг, повідомте про фішинг, щоб захистити себе та інших.

  • Ознайомтеся з рекомендаціями вашої організації щодо повідомлення про фішинг. Якщо ваша організація пропонує таку послугу, ви можете знайти опцію "Повідомити про спам" на панелі інструментів електронної пошти або в налаштуваннях.
  • Для особистих облікових записів електронної пошти ви можете повідомити свого постачальника послуг електронної пошти про спам або фішинг, клацнувши повідомлення правою кнопкою миші.

3.  Видаліть фішинг - Видаліть повідомлення. Не відповідайте та не натискайте на будь-які вкладення чи посилання, включно з посиланням «скасувати підписку». Просто видаліть.

ДОДАТКОВІ ФАКТИ І ЦИФРИ

За даними Національного кібербезпекового альянсу США:

  • 72% респондентів повідомили, що перевіряли, чи є повідомлення законними (тобто фішинг або шахрайство) порівняно з 15%, які повідомили, що цього не роблять.
  • 47% учасників заявили, що використовували можливість звітності на платформі (наприклад, Gmail, Outlook) «дуже часто» або «завжди».

Коли звертатися до CERT-UA, а коли – до кіберполіції?

Цей матеріал опубліковано в рамках глобальної ініціативи «Місяць обізнаності про кібербезпеку».

#CybersecurityAwarenessMonth

#SecureOurWorld