Сьогодні в Україні відбувся значний збій у роботі цифрових сервісів через аварію в одного з провідних постачальників хмарних послуг – компанії De Novo. Однак проблема не через кібератаку, а через аварійну ситуацію з живленням обладнання.
Генеральний директор De Novo Максим Агєєв пояснив, що проблема виникла вранці в дата-центрі компанії. Під час планової заміни джерел безперебійного живлення несподівано активувалася система автоматичного перемикання. Це спричинило блокування доступу до акумуляторів та дизель-генераторів, через що будівля з дата-центрами та хмарними сервісами залишилася без електроживлення.
Аварія тривала 14 хвилин – з 08:03 до 08:17, після чого електропостачання відновили. Проте для повного відновлення роботи систем клієнтів знадобилося більше часу, оскільки знеструмлення торкнулося обладнання багатьох банків, компаній та хмарних платформ.
До 11:10 роботу публічної хмари та клієнтського обладнання в дата-центрі De Novo було відновлено. Наразі фахівці усувають окремі неполадки в деяких сегментах мережі, але більшість клієнтів уже повернулися до нормальної роботи, зазначив Агєєв.
Він також підкреслив, що слідів кібератаки не виявлено, а інцидент став результатом збігу технічних проблем. За словами керівника, подібна ситуація сталася вперше за всю історію компанії.
Генеральний директор вибачився перед клієнтами за ситуацію та пообіцяв вчинити "розбір польотів" в компанії.
Вранці 26 квітня 2025 року в Україні було зафіксовано масштабний технічний збій, який спричинив тимчасову недоступність багатьох цифрових сервісів і платіжних систем:
- У "Дії" та банках, не працювала оплата терміналом у київському метро.
- У "Новій пошті" повідомили про збій. За повідомленням компанії, проблеми на стороні підрядника, але мова не йде про хакерську атаку.
- Про проблеми також повідомили у "Райффайзен банку", там обіцяли відновити роботу до 10:00.
- У Мінцифрі зазначили, що причина збою – оновлення у одного з великих центрів обробки даних.